top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

גל חום כבד-קיצוני צפוי בתחילת שבוע הבא

עד כה, המחצית השנייה של חודש אפריל הסתיימה כקרירה במעט מהממוצע ובעלת אירוע אחד בלבד של שרב משמעותי.



כל זאת עומד להשתנות בימים הקרובים, והסיבה לכך היא הגעה של רכס רום חזק במיוחד לעונה מעל לאזורנו שיגרום להתמוככות (שקיעה של האוויר במקביל להתחממותו והתייבשותו) ולאירוע שרב חריג ששיאו יגיע במהלך הימים ראשון ושני הקרובים.


עד אז, נקבל טמפרטורות גבוהות מהרגיל בעונה אך לא במידה חריגה ואף לאורך החוף הבריזה מהים "תדאג" לשמור על כך שהטמפרטורה לא תעלה שם לערכים גבוהים.



כאמור השינוי הגדול יקרה בראשון ושני כאשר במקביל להתחזקות רכס הרום האימתני מעל לאזורנו נהיה מושפעים מחזית חמה של שקע שרבי ממערב שתגרום לרוח לנשוב מדרום מזרח ולהביא אוויר חם במיוחד ממדבריות סעודיה.


בראשון עוד ברצועת החוף הבריזה תשלוט בעקר בצהריים אולם בשני הרוח הדרום מזרחית תתחזק עוד וכנראה אף תצליח לדחוק את הבריזה עד אמצע הצהריים לפחות ולכן כאן מדובר ביום שנקבל ערכי חום חריגים לחודש אפריל עם טמפרטורות של מעלה מ-40 מעלות בצפון הנגב, העמקים, בקעת הירדן ואף גם בשפלה ואולי גם בחלק מן אזורי החוף.


בהרים הערכים צפויים לזנק גם לבין 37-33 מעלות.


בהשוואה לעבר עולה כי ערכי חום כאלו חריגים מאד גם לחודש אביבי כמו אפריל וטמפרטורות דומות לאלו שחזויות לתחילת שבוע הבא נמדדו באופן מרחבי באפריל בשנים 1994, 1998 ו-2008.


ייתכן ואף בתחנות בודדות נהיה קרובים לשיאי החום המוחלטים לחודש זה.



מה בהמשך?....


שלישי יוסיף להיות חם מאד, לקראת הצהריים השרב יישבר בחופים עם כניסה של אוויר קריר ולח מהים ובהמשך גם ביתר האזורים.


בימים שאחרי עדין מסתמן כי הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל בעונה.




67 צפיות0 תגובות
bottom of page