top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

גל הקור מגיע לשיאו, ירד שלג קל בהרים

עודכן: 15 במרץ 2022

על פי השירות המטאורולוגי, רצף כה נדיר של ימים קרים במיוחד בחודש מרס כפי שיש לנו עכשיו הוא חסר תקדים ברוב תחנות המדידה בארץ.


אם לוקחים תחנות אשר מודדות עוד לפני קום המדינה כמו ירושלים, נמצא גלי קור דומים או ארוכים יותר בחודש מרס רק בשנים 1910 ו-1894.


הסיבה להגעת קור רב בעיתוי לא שגרתי לאזורנו היא חסימת אומגה מעל מרכז אירופה אשר אחד מהאפיונים לחסימות מסוג זה הוא הישארות יציבה של הסינופטיקה ואנו בישראל, "טועמים" את השאריות של אותו גל הקור האימתני בלבד.


למעשה, דווקא בגלל הקור הרב הנכנס לשכבות התחתונות באטמוספירה ללא התקררות משמעותית בשכבות הגבוהות יותר, נוצרת שכבה יציבה חזקה (אינוורסיה) אשר מונעת בעצם מהעננות להגיע לפיתוח משמעותי ולהמטיר גשם ולכן חרף הקור, כמויות הגשמים שנמדדו במהלך הימים האחרונים לא מרשימות בכלל וכך גם צפוי בגל הגשם שיחל בשעות הקרובות.


בכל זאת, אפיק הרום יצליח לגרד אותנו מעט מצפון בליווי זרימות צפוניות קרות במיוחד, ולכן כבר כעת נוצרים מעט ענני גשם מעל הים אשר יגיעו בעקר לאזור החוף וצפון הנגב אך לצערנו הפיתוח שלהם לא יהיה משמעותי במיוחד ולכן הצפי הוא לגשם מקומי קל בלבד, במידה ואותה עננות תצליח לזלוג להרי המרכז יתכן ונראה פתיתי שלג באוויר או לחילופין שלג מעורב בגשם\ברד בהרי המרכז מעל 800 מטר כולל ירושלים.


מחר במהלך הבוקר עם מעבר ציר האפיק באזורנו וחיגת הרוח בקרקע נראה מעט יותר משקעים וכאן קיימת ההזדמנות "הגדולה" ביותר לראות שלג לזמן קצר בהרי הצפון מעל 600 מטר ובהרי המרכז מעל 800 מטר כולל ירושלים ותתכן אף הופעה של קצרה של שלג קל בגבהים מעט נמוכים יותר מקומית.


מכוון שלא צפוי רצף ארוך במשקעים או פיתוח משמעותי של אותה עננות, לצערנו לא נראה הרבה את ההשפעה של זרמי האוויר היורדים מענני גשם מטה אשר מקררים את הטמפרטורה מתחת למצופה כפי שקורה לרוב במערכות שלג בארץ ולכן, הגובה שבו ירד השלג לא יהיה חריג ובכלל בשל כמויות המשקעים הזניחות ברוב ההרים לא תהיה היערמות של מעל ל-3 ס"מ.


בצהריים עם התחממות היומית, מעט השלג שאולי כן יכל לרדת מקומית, יהיה בהרים של מעל 800 מטר בצפון ו900-850 מטר במרכז.


מהר מאד לקראת הערב, מעט השלג שאולי עוד יראה באוויר יפסק והעננות תתנקה לקראת לילה קר במיוחד!


שימו לב שבמקומות שבהם תצטבר שכבה מעטה של שלג, היא עשויה לקפוא ולהפוך לקרח במהלך הלילה לקראת בוקר רביעי.


ומה בהמשך?....


גל הקור יוסיף להיות איתנו עם בקרים ולילות קרים, במיוחד ברביעי וחמישי וקיים חשש להצטברות קרה במקומות המועדים לכך!


בשישי יתכן גל גשם נוסף, בעקר בצפון ובשבת הטמפרטורות יחזרו להיות קרובות לממוצע לתקופה זו, אך גם זה לא מסתמן לזמן רב מכוון שאותה מאסת קור אדירה שמשפיעה עלינו כרגע, עדין נמצאת מעבר לפינה, בתורכיה ועל פי חלק מתרחישי המודלים יש סיכוי להתקררות מחודשת ואולי מערכת גשם נוספת באמצע שבוע הבא אך עד אז, מים רבים עוד יעברו בנהר.



91 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page