top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

המשך שבוע קר וסגרירי לפנינו

עודכן: 9 במאי 2020

לאחר "אתחנא" של מזג אוויר נוח אתמול (ראשון) והיום (שני) אנו לקראת זמן ממושך שבו הטמפרטורות ירדו אל מתחת לממוצע ואווירה חורפית.



האירוע נגרם עקב הגעה של שקע רום מנותק שיישאר סטטי מעל אזור תורכיה ומדי פעם במהלך השבוע הקרוב ישלח שלוחות (אפיקי רום) לאזורנו.



כבר בלפנות בוקר (שני) תחול התקררות והתרבות בעננות, כאשר הרוחות יתחילו להתחזק במעט ולהביא יותר עננות מהים.


מחר (שלישי) הבוקר יהיה יוסיף להיות סגרירי ויתכנו טפטופים-גשמים קלים.


בצהריים יחד עם מעבר ציר האפיק תתארגן החזית הקרה ותחול התקררות, לצד התחזקות ברוח ובגשמים שירדו בהפוגות בצפון ובמרכז ואף יתכנו סופות רעמים בודדות בצהריים בעת מעבר החזית.


ראוי לציין כי אנו בחודש מרץ, בו הטמפרטורה של הים התיכון נמוכה יחסית ויחד עם הרוחות החזקות שינשבו, מרבית המשקעים ירדו באזורי ההרים.

תושבי החוף עשויים לאחר מעבר החזית הקרה לקבל בהפוגות ארוכות יותר את הגשמים.



כבר בלילה שבין שלישי לרביעי תחול היחלשות\הפחתה משמעותית בגשמים בשל כך שאפיק הרום יחלוף מאזורנו יחד עם טמפרטורות גבוהות יותר במפלסים הגבוהים ובמקביל, בגבהים הנמוכים נהיה מושפעים עוד מטמפרטורות נמוכות יחסית, ולכן תיווצר שכבה יציבה חזקה אשר תימנע מהעננות להתפתח מעליה (אינוורסיית רום).



גם בהמשך השבוע שקע הרום ימשיך לשהות מעלינו עם התעמקויות כאלו ואחרות מדי פעם, ובקרקע נוסיף להתקרר עוד לטמפרטורות שיזכירו לנו יותר את חודש ינואר מאשר את סוף מרץ.


מעניין לציין גם שמסתמן אפילו שהקור יהיה מספיק לשלג קל וגבולי בפסגות ההרים שגובהם מתחת לחרמון במידה ויהיו משקעים.


אולם בשל השכבה היציבה שתיווצר, הימים לא יהיו גשומים במיוחד או לפחות עם כמויות גבוהות במיוחד ומרבית הגשמים יתמקדו בהרי הצפון, כך שאולי זו לא תראה מערכת "משמעותית" לרובכם ולאנשים שגרים במישור החוף בפרט.


אך בגלל רצף ימי הגשם, עד ראשון עשויות להתקבל כמויות גשמים משמעותיות, בעקר בהרים.


בנוסף יחד עם הקור (שיהיה משמעותי לסוף מרץ) ינשבו רוחות ערות ותהיה לא מעט עננות שתתן אווירה חורפית לכל דבר בימים הקרובים.


כמו שצוין קודם, יהיו כמה גלים בהם הגשם יתגבר מחדש, האחרון עשוי להיות גשום יותר, אולם הטווח רחוק.







57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page