top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

הקיץ עומד להתחיל: הכבדה בעומסי החום ברחבי הארץ

לאחר שמרבית החודש האחרון (יוני) התאפיין במזג אוויר נוח יחסית ובטמפרטורות נמוכות לעונה, הקיץ עומד להתחיל סינופטית ואיתו הכבדה ניכרת בעומסי החום.


הסיבה לכך היא השתלטות הרמה הסובטרופית מעל לאזורנו הגורמת למזג אוויר חם ויבש.


לרוב בקיץ נמצא את הרמות הסובטרופיות מתמקמות מעל אזור סעודיה, אך לעתים ובעקר בקייצים חמים מהרגיל, אותן רמות מצפינות היישר מעלינו ומחזקות את המזג האוויר החם והיבש.


במקביל, חצי האי ערב מתחמם באופן ניכר ויוצר מערכת רחבת ידיים של לחץ אוויר נמוך בקרקע המהווה המשך לשקע המונסוני (האפיק הפרסי), אותה מערכת "דואגת" להביא רוח צפון מערבית באופן קבוע ואוויר לח יותר וקריר בעקר לחלקים המערביים.


אולם, החדירה של האוויר הימי הקריר מתחת לאוויר החם והיבש השורר מהרמות הסובטרופיות גורמים בעצם לשכבה יציבה (אינוורסיה) הממוקמת בגובה נמוך יחסית של בין 1000-500 מטר שלא נותנת לאוויר הקריר לעלות מעלה ובכך הרבה מאד לחות מצטופפת על שטח קטן וגורמת למזג האוויר ההביל בחופים ולערפילי הלילה בצפון והר הנגב באופן קבוע בקיץ.


המזג האוויר ההביל צפוי להחמיר בחוף יחד עם הירידה בגובה השכבה היציבה במהלך שבוע הבא ובכך להכביד את עומסי החום.



הצפי הוא שהמזג האוויר החם באופן יחסי יימשך כמעט לאורך כל השבועיים הקרובים עם שינויים קטנים מיום ליום, הקלה בחום אולי תתכן לקראת ה-7 ביולי (כאמור יש עוד כמעט שבועיים עד אז).




אנסמבל טמפרטורה בגובה 1,500 מטר בקירוב, ניתן לראות את המזג האוויר החם באופן יציב הצפוי כמעט לאורך כל השבועיים הקרובים, הקלה בחום אולי לקראת ה-6 ביולי.



מפת לחץ אוויר בגובה פני הים ניתן לראות אזור לחץ נמוך רחב ידיים מעל חצי האי הערבי, זה הוא האפיק הפרסי שמחובר למערכת המונסונית ממזרח.


במקביל בים התיכון נבנית מערכת לחץ אוויר גבוה, זו היא הרמה האזורית.



מפרט טמפרטורות וגבהי מפלסים לירושלים.


ניתן לראות שבערך מגובה 12 אלף מטר תחול התקררות מול המפלסים הנמוכים יותר ששם תחול התחממות.


אלו קורים בהשפעת הרמה הסובטרופית כפי שהוסבר בפוסט.


129 צפיות0 תגובות
bottom of page