top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

הרבה ימי גשם לפנינו, אך כמות מעטה

אנו מתקרבים אל עבר נקודת מחצית החורף ומאזן הגשמים לא מזהיר בלשון המעטה. הדבר בולט עוד יותר בצפון מזרח הארץ עם כמויות של פחות מ-40% מהממוצע לתקופה זו של העונה.



האם אנו לקראת שיפור?...


מערכת גדולה עם כמה גלי גשם לפנינו, אך למרבה הצער מרבית החלק הפעיל שלה צפוי לחלוף מתחת לאף שלנו עם כמויות גשם מרשימות שירשמו..... מעל הדגים בים.



מדוע אנו לקראת מערכת ממושכת שלא תוריד הרבה משקעים?....


משום שהפעם כאשר אפיק רום משמעותי נמצא בדרכו אלינו, נוצרת העמקה מחודשת של אפיק ממערב לו והדבר גורר את שני המערכות הללו לנוע בצורה ציקלונית (נגד כיוון השעון בחצי כדור הארץ הצפוני). כאשר אפיק אשר מגיע אלינו נע צפונה, המומנטום שלו נחלש וכך גם המערכת בקרקע וכתוצאה מכך, הרוח מתקשה להסיע עננות פעילה באופן סדיר לאזורנו.


לכן, לפנינו המון ימי גשם רצופים ולמרות זאת, ישנו ספק רב אם ברוב האזורים תימדד כמות גשם משמעותית למעט אזור החוף הצפוני.


בפנים הארץ ובדרום יהיו מקומות רבים שלא יראו גשם כלל.



התחזית:


היום (חמישי): במהלך הצהריים תגיע אלינו החזית הקרה, אך בצורה מוחלשת ואנמית עקב הנסיבות שצוינו קודם לכן והיא תשפיע בעקר על החופים. בפנים הארץ לא צפויות להימדד כמויות גדולות של גשם.


בשעות הערב הרוח הדרומית תגרום למרבית העננות הפעילה לחלוף מעל אזורנו והגשם יפסק ברוב הארץ. קיים סיכוי מסוים למעט גשם מקומי שיגרד את קו החוף.



שישי: אפיק רום נוסף יחל להתעמק לעברנו אך בשנית, הוא צפוי שוב להיחלש, לנוע צפונה במהירות ולהביא לנו בעקר "שאריות גשם" משעות הערב.

שימו לב שעם זרימות הרוח הארוכות מעל הים שצפויות לגרד את החוף ובדגש על החוף הצפוני, יתכן ובמידה ותהיה סטייה קטנה מהצפי הערב והלילה עשויים להיות גשומים מאד באזור ספיציפי זה ועל כן קיים חשש קל להצפות בחוף הצפוני.



בשבת: גשם ירד בהפוגות לאורך החוף בעקר, ובדגש על החוף הצפוני ומשעות הלילה נראה את תפרוסת הגשמים מתרחבת זמנית גם לחלקים פנימיים במרכז הארץ.



בראשון הגשם יצפין בהדרגה, ושוב עם התמערבות קלה של המערכת יתכן וזו תהיה יממה גשומה בחוף הצפוני ועל כן קיים חשש קל להצפות באזור זה.



בשני מסתמן גל גשם מוחלש מחודש שיפסק במהלך שלישי.





כמויות הגשם החזויות:


לצערנו בחלקים גדולים בדרום ובפנים הארץ לא יראו גשם בכלל עד מ"מ ספורים שירדו בשבת בלילה.


במישור החוף המרכזי וצפון הארץ צפויים להימדד בין 30-15 מ"מ, באזורים אלה אירוע הגשם הקרוב לא ישנה בכלל את תמונת המצב העגומה בגשמים.


במישור החוף הצפוני, הגליל המערבי ובאזור השרון ישנה יתכנות לאירוע גשם משמעותי יותר עם בין 50-30 מ"מ. שימו לב שעם סטייה קטנה מערבה של המערכת כפי שחלק מהמודלים מזהים יתכן ונקבל אף כמויות של מעל ל-60 מ"מ ויותר בעקר בחוף הצפוני. המודלים המחמירים יותר נותנים בסמוך לחופים גם כמויות תלת ספרתיות של מ"מ. אומנם גם אלו לא יכסו את הגירעון הגדול אשר נוצר בגשמים אך יעזרו במידה מסוימת למתן אותו.



ומה בהמשך?.....


מסתמן שלקראת סוף שבוע הבא תחול התחממות והתייבשות באזורנו עקב השתלטות רכס רום חזק והצפנת זרם הסילון הפולארי.


מסתמנת שהחסימה הזו לא תהיה ממושכת ועל כן צפויה התקררות ואולי גם גשם לקראת המשך החודש.



מערכת הגשם שמעבר לפינה. בצבעים ירוקים יותר מדובר באוויר חם יותר ובגוונים הסגולים יותר מדובר באוויר קר יותר.

97 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page