top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

טייפון שלישי וחזק יותר צפוי לפגוע בקוריאה

לאחר ששבוע שעבר דיווחנו לכם באתר על טייפון מייסאק, קוריאה מתכוננת לקראת טייפון שלישי שמגיע אליהם החודש, טייפון האיישן.


על פי המדידות בקוריאה משנת 1945 לא הייתה אף פעם עונה בה הכו 3 סופות טייפון שונות.


האיישן הגיעה אתמול לקטגוריה 4 (קטגוריה אחת מתחת לחמורה ביותר) עם רוחות במהירות של 250 קמ"ש! והיא מדורגת כסופה השלישית החזקה ביותר בעולם לשנת 2020 עד כה.



על פי השירות המטאורולוגי היפני, האיישן הגיעה לשיא עוצמתה בגלל טמפרטורת האוקיינוס החמה מאד עליה היא מתחזקת (בין 31-30 מעלות).


הצפי הוא שבדרך לקוריאה הסופה צפויה להיחלש משמעותית (הערכות הן שהיא עדין תעמוד לפחות על קטגוריה 2) בגלל ששני הטייפונים הקודמים לה גרמו לקירור המים מול חופי קוריאה.




ואיך זה קורה?....


עצם קיומן של הסופות הטרופיות מושתת על ניצול חום מי האוקיינוסים והאידוי שלהם עד שהם יורדים לטמפרטורה מסוימת ובנוסף הרוחות החזקות בתוך הסופות עצמן מערבלות את שכבות המים התחתונות שהן קרירות בהרבה עם העליונות ובכך מקררות את פני הים.



האזור השני המיושב ביותר בדרום קוריאה נמצא במטרופולין פוסאן הממוקמת בחופים הדרום מזרחיים של המדינה.


למזלם של תושבי פוסאן, שני הטייפונים האחרונים לא הותירו נזק רב בעיר עקב הזווית האלכסונית בה הגיעה הסופה שעברה דרך יבשתית והתמתנה לפני שפגעה בעיר, אך הפעם האיישן צפויה לפגוע ישירות באזור עם ים סוער, רוחות עזות והמון משקעים שהשילוב בין הכל יגרום להצפות ונזקים חמורים באזור המאוכלס.



חוקרים גילו כי בעקבות שינויי האקלים והתרבות הסופות הטרופיות באזור, עליית גובה מפלס המים במפרץ פוסאן גבוה מ-50% ממוצע עליית מפלס המים העולמי.


האיישן בתצפית מהלוויין




אנומלית (סטייה מהממוצע) טמפרטורת פני הים מעל המזרח הרחוק.


שימו לב לערכים השליליים מאד מעל קוריאה, שם פני המים התקררו במיוחד בעקבות שני הטייפונים האחרונים בעוד לא רחוק משם, דרומית ליפן טמפרטורת פני המים גבוהה בהרבה מהממוצע דבר המאיץ באזור את תהליך היווצרות הסופות הטרופיות.


41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page