top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

ימים נוחים לפנינו ואולי אפילו מעט גשם

כפי שהרגשנו היום (שבת) את ההקלה בחום לצד ההתעננות, מגמה זו תמשיך להתחזק אפילו יותר בימים הקרובים.



הסיבה למזג האוויר הנוח באופן יחסי שצפוי לנו השבוע, היא התעמקות האפיק העונתי וזרימות רוח שמגיעות מאזור יוון ועוברות דרך ארוכה מעל הים התיכון בזמן שהן באות אלינו.


בדרך כלל במרבית ימי הקיץ הזרימות יעברו מעל תורכיה בדרך אלינו ולכן מצד אחד הרי הטאורוס מעודדים התחממות של האוויר בזמן שהוא גולש מהם דרומה-לכווננו, בנוסף המסלול שהאוויר עובר קצר יותר מעל הים ולכן רק השכבות התחתונות של האטמוספרה מכילות אוויר קריר ולח יותר מהים התיכון וכל הלחות שמתאדה נכלאת תחת שכבה נמוכה של אוויר- בשל כך בקיץ לח מאד באזור החוף והשפלה.


במקרה שלפנינו הזרימות הארוכות מעל הים מאפשרות לאוויר הימי הקריר והלח להגיע לשכבות גבוהות יותר באטמוספרה ולכן הלחות תתפזר באופן הרבה יותר מאוזן ותהיה עננות מרובה יותר מכוון שהאוויר הלח יוכל להגיע לאזורים גבוהים יותר, שם קר מספיק כדי שהלחות תתעבה לענן.


ולכן צפו לימים עם טמפרטורות נמוכות יותר בפנים הארץ ולחות פחות מעיקה בחוף וללא מעט עננות שאף יכולה לטפטף או להמטיר גשם של ממש מקומית בצפון ובמרכז בבקרים.


ראוי לציין כי הלילות דווקא עשויים להיות חמימים יותר בעקר בחוף עקב העננות המרובה.


לקראת סוף השבוע מסתמנת התחממות בפנים הארץ לצד הכבדה בלחות בחוף וחזרה לערכים שגרתיים לקיץ, גל חום משמעותי לא נראה באופק.



מפת משקעים חזויה על פי המודל האירופי ECWMF, שימו לב כי כל בוקר ממחר (ראשון) ועד שלישי עשוי לרדת טפטוף-גשם של ממש בחלק מהמקומות בצפון ובמרכז

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page