top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

כמויות גבוהות של גשם צפויות... מקומית

מערכת חורפית... או יותר נכון לכנות אותה "מיני חורפית" שוררת כעת דרומית לתורכיה ותחל להשפיע עלינו בעקר מהלילה (שלישי) וזאת בנוסף לימים האחרונים בהם ירדו כמויות מרשימות של גשם בתחנות בודדות שהגיעו לעשרות מ"מ....


זה סיפורו למעשה של מרבית הסתיו הישראלי המתאפיין בגשם מקומי, לא בכל זמן ולא בכל מקום, אך כשהוא יורד הוא מגיע בעוצמות חזקות וזאת בשל המצב הסינופטי הלא יציב שלא מגובה ברוח חזקה מהים בתקופה זו של השנה.


לכן הרבה פעמים נראה פערים גדולים בכמויות הגשמים בין מקומות סמוכים.


אז לפני שיכוונו את התלונות כרגיל אל החזאים, על תאמרו שלא ידעתם......



התחזית:


ציר אפיק יחלוף מעל אזורנו במהלך שעות לפנות בוקר, דבר אשר יעצים את הפעילות וגשמים בליווי סופות רעמים וברקים ירדו בצפון הארץ ובמרכזה ואף גם בצפון מערב הנגב.


מהר מאד מחר (רביעי) במהלך שעות הבוקר לאחר מעבר ציר האפיק, תחול הפוגה זמנית הגשמים והתבהרות.


במהלך הצהריים הגשם יתחדש בעקר מעל אזור מרכז הארץ על פי ניתוח של המודלים עקב היווצרות "קו התכנסות" באזור.


מה אלה קווי התכנסות?


אלה קווים רציפים של ענני גשם שמתמקדים על רצועות צרות יחסית של שטח, היכן שהרוח מתכנסת מעלה, מדובר בתופעה אופיינית למערכות חורפיות בהן לאחר מעבר החזית הקרה ישנה רגיעה בגשמים ברוב הארץ למעט אזורים צרים בהם יורדים גשמים ברצף.


עקב העובדה שבחודש נובמבר הים עוד חם מאד ביחס לאוויר הקר שיגיע והרוח מהים תהיה חלשה אך לא יותר מדי, יהיו אזורים בחוף המרכזי שעשויים לקבל גשמים בעוצמה גבוהה למשך מספר שעות ברצף, אירוע שיכל להוביל להצפות וכמויות גבוהות של עשרות מ"מ מקומית.


שימו לב כי שוב כאמור, כנראה על פי הערכות מדובר על רצועה צרה באזור מרכז הארץ וכי ברוב האזורים לאחר מעבר החזית מחר בבוקר לא ירדו כמויות גבוהות של גשם.


לקראת הערב הרוח מהים תיחלש משמעותית ותחול הפחתה והיחלשות ולכן נראה את מרבית ענני הגשם עומדים בים, חלקם עשויים לגרד החלקים המערביים של הארץ ולגרום לגשם מקומי בליווי סופות רעמים.


בחמישי, בשעות הבוקר עדין יתכן גשם מקומי ואולי גם סופות רעמים יחידות בצפון הארץ אך לקראת הצהריים יחלוף מעל אזורנו ציר אפיק מחודש ואיתו נראה התגברות מחודשת של הגשמים, כנראה בעקר מעל צפון הארץ , המאסה העיקרית של הגשם "תברח צפונה" ללבנון.


לקראת הערב תהיה היחלשות מחודשת בגשמים שיתכנו לרדת עדין בצורה מקומית באזור צפון הארץ עד שישי באחר הצהריים.


לקראת ערב תחול התייצבות במזג אוויר והגשם יפסק.



כמה גשם ירד?


ברוב אזורי הארץ מצפון מערב הנגב וצפונה כמויות הגשמים ינועו בין 15-5 מ"מ, נשמע מעט נכון?...


אז לא בדיוק, מכוון שיהיו גם מקומות בהן תתקבל כמות גשם של בין 60-40 מ"מ מקומית ולעתים פערי גשם גדולים עשויים להיות בין מקומות סמוכים.


אותם גשמים מצטרפים לאירועים שהיו מתחילת החודש, כך שבלא מעט מהמקומות בארץ נגיע לממוצע הגשמים החודשי ומקומית גם נעבור אותו.


150 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page