top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

מזג אוויר אביבי שבוע הבא, בסוף השבוע ייתכנו שיטפונות

עד כה החורף מתאפיין בטמפרטורות גבוהות בהרבה מן הממוצע, דצמבר הסתיים כחם מהרגיל וחודש ינואר הולך להיגמר גם הוא כחם במידה ניכרת ועל פי הצפי, מסתמן שחודש פברואר ילך בעקבות החודשים הקודמים לו.



ראשית, מערכת הגשם הנוכחית עוד טרם נגמרה לחלוטין, וגל גשם מחודש יגיע צפונית לנו כבר במהלך הלילה הקרוב, אולם לא ניתן לשלול כי הצפון הרחוק בעקר, ייהנה מעוד יום סגרירי עם גשמים בהפוגות גם מחר (ראשון) עד לשעות אחר הצהריים.


לאחר מכן תחול התייצבות במזג אוויר ושובן של הרוחות הדרום מזרחיות החזקות שיביאו אוויר חם ויבש יותר מן מדבריות חצי האי ערב ואף באזור החוף, בשפלה, צפון הנגב והעמקים אשר לשם האוויר צפוי לרדת מן ההרים, להתחמם ולהתייבש עשויים להגיע בשלישי וברביעי למעל 26 מעלות!


להזכירכם, מדובר בתחילת פברואר ולא בראשית חודש מרץ.


לקראת יום חמישי, מערכת סינופטית לא יציבה ודרומית צפויה להגיע ארצה עם החדרת לחות מהאזורים הטרופים.

הדבר עשוי לגרום לגשמים בליווי סופות רעמים לרדת ברחבי הארץ ובעקר בדרום, כך שיתכן ונראה גם שיטפונות נרחבים לקראת סוף השבוע.


אירועי גשם מהסוג הנוכחי מאפיינים יותר עונות מעבר מאשר את אמצע החורף.


ממליצים לכם לעקוב אחר התחזית באתר בימים הקרובים, מכוון שאלו מערכות גשם מהסוג הקשה ביותר לחיזוי.



מה בהמשך?...


לאחר אירוע הגשם שעוד טרם ידוע כיצד יראה טיבו, מסתמן שהפרק החם יחסית פה כדי להישאר עם טמפרטורות גבוהות מאד שימדדו ביחס לממוצע.


האם זה אומר שהחורף נגמר?....


התשובה היא לא, והחורף עוד עשוי לחזור בהמשך ולהפתיע ואף במגמות אצל המודלים לטווחים ארוכים יותר ישנה מגמה שהחלק השני של החודש יהיה עם יותר מערכות גשם.


העניין הוא שככל שאנו מתקרבים אל האביב, הסיכויים לקבל מערכות קרות וגשומות הולך ויורד.




קשת בחיפה, צילם: רון הראל


58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page