top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

סערה ראשונה לחורף בדרך...

עודכן: 17 בדצמ׳ 2020

מערכת ציקלונית עמוקה במיוחד התפתחה מעל אזור איטליה בימים האחרונים והיא בדרך אלינו בשבוע הקרוב.

ראוי לציין..... כי כבר כעת המערכת עצמה צפויה להיחלש ולגסוס (להתאקלז) אך למזלנו גם שהיא תתחלש היא תעבור במסלול צמוד לארץ כך שסופה קצרה עם לא מעט גשמים ורוחות צפויה החל לקראת ערב שלישי.


בנוסף, גם עכשיו הים התיכון עוד חמים יחסית (22 מעלות) וזה יחזק עוד את תנאי האי יציבות האטמוספרית.



התחזית:



מחר (שני):


בהמשך למה שצפוי הלילה צפויה התחזקות של הרוח הדרומית וזה יעלה אובך מסיני לארץ בעקר לקראת הצהריים בדרום.

במקביל, במהלך הצהריים הרוח צפויה ירידה בטמפרטורות לצד עליה בלחות עם חדירת אוויר מהים, אך הראות תהיה לקויה עקב שילוב של אבק ולחות באוויר.

בנוסף, בעקבות הגעת חזית חמה יחד עם זרם סילון (רצועת רוחות חזקות ברום) מזג אוויר יהיה מעונן עם טפטוף-גשם מקומי וסופות רעמים יחידות.


במהלך אחר הצהריים תחול התחזקות והתגברות משמעותית בפעילות עם כיסוי נרחב של עננות פעילה מצפון ועד דרום בעקר בפנים הארץ.


בשל רוחות הרום החזקות שיניעו את העננות מהר, לא צפויות כמויות גדולות של גשם מרחבית (מקומית יתכנו בעקר במזרח ככל הנראה) אך כן עוצמות גשמים חזקות ואף ברד כבד יכולים להופיע לזמן קצר ברחבי הארץ.

בהמשך הלילה הגשמים ייפסקו שוב כמעט לחלוטין והסערה עצמה תתקרב אלינו, אך עדין תמוקם צפון מערבית מאיתנו בלב הים ולכן עדין לא צפויים גשמים נרחבים בארץ.


שלישי:

יום שבעקר מה שיורגש בו אלו הרוחות הערות שינשבו מכוון דרום מערב (עדין לא מדובר על "סערה" של ממש) ואובך, יחד עם זאת יתכנו גשמים מקומיים לאורך החוף.


באחר הצהריים תחול התגברות בגשמים בחוף ומהערב השקע יתמקם ממש קרוב לאזורנו (מול חופי דרום לבנון) וזה יביא מזג אוויר גשום וסוער תחילה לצפון ובחוף ובהמשך הלילה גם לחלקים דרומיים יותר ושלג בחרמון.


רביעי:


יום שיפתח כגשום וסוער, ראוי לציין שכאן כבר המערכת תהיה בגסיסה אך בשל מיקומו הקרוב של השקע, הפעם גם הגסיסה של המערכת תלווה בגשמים ברציפות יחסית ממושכת ובלי הרבה הפסקות בצפון ובמרכז.


בנגב ירדו גשמים מדי פעם שיתגברו במהלך היום.

שלג בחרמון ובשל רצף המשקעים ברכבל העליון תהיה כמות משמעותית יחסית של שלג.

בערב היחלשות הדרגתית של המערכת ובעקר ברוחות, אך עדין יהיה גשום למדי בעקר במרכז הארץ ובדרומה.

חמישי:


"שאריות" גשמים בעקר במרכז ובדרום שימשכו עד הצהריים.




כמויות הגשם החזויות:


בפרק הזמן שבין שלישי בערב לרביעי בלילה ששם יתרכזו מרבית משקעי המערכת ירדו עשרות רבות של מ"מ בצפון ובמרכז ואף אצל השיאניות יגיעו למעל 100 מ"מ תוך יממה ואפילו פחות וזה עלול שוב להביא את ההצפות בחוף, הזרימות המוגברות בנחלים והשיטפונות בדרום שהביא חודש נובמבר.


נציין גם שבחרמון העליון עקב ריבוי משקעים עשויה להצטבר כמות גדולה של שלג, אך ככל הנראה זה לא יהיה מספיק על מנת לפתוח את האתר עדין.

ומה בהמשך?....


ישנם סימנים למערכות גשם קטנות ולא משמעותיות נוספות שמאפיינות את חודש דצמבר השנה עד כה.


פרט לכך הרכס העיקש במזרח אירופה ממשיך להיות חזק ויציב וימנע מרוב המערכות הגדולות להגיע לאזורנו עד להודעה חדשה.


בכל מקרה, בזכות המערכת הקרובה דצמבר הנוכחי לא יסתיים כיבש, ואף בחלק גדול מהאזורים עשויים להגיע לממוצע החודשי ולעקוף אותו לפי התרחיש הקיצוני למערכת וזה כמובן לאחר נובמבר גשום במיוחד.



החזית החמה מעל מצריים והקרה מעל לוב והחיבור של שתיהן (אוקולוזיה) מעל הים התיכון, האוקלוזיה אומרת שהפערים בין האוויר הקר ולאוויר החם מצטמצמים עד השקע בסופו של דבר "ימות".


משקעים חזויים למערכת על פי מודל האירופי ECWMF

משקעים החזויים למערכת על פי המודל הבריטי UKMO


אובך חזוי למחר בצהריים על פי מודל סקירון היווני

116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page