top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

שבוע הבא לא יציב

עודכן: 29 באוק׳ 2020

אוקטובר 2020 הולך להסתיים כיבש כמעט לחלוטין ומבין החמים שעברנו מתחילת המדידות, אך האם זה אומר שכל הסתיו ייראה כך?....


מה שקרה מרבית החודש ובעצם מסוף אוגוסט ועד היום, הוא שלאזור מערב ומרכז אירופה והים התיכון גלש אוויר קר מצפון אשר בעת פגישתו עם האוויר החם מדרום נוצרו סופות גשמים דחופות בכל האזורים האלו ומזג אוויר קיצוני.


במקביל, אצלנו שרר מזג אוויר יציב באופן ממושך שכלל גלי חום קיצוניים ודחופים כאמור מסוף אוגוסט ועד היום.


לראשונה מזה הרבה זמן, מזג האוויר צפוי להתייצב במרכז ומערב אירופה כבר בימים הקרובים.


במקביל תהיה התארגנות של גלישת אוויר קר ממזרח אירופה, דרומה אך גם הפעם זה ייתקל בבעיות ורוב מאסת האוויר הקר תישאר באזור הים השחור ולא תגיע אלינו, לפחות בהתחלה.


למעשה, מיקום זה הוא לא רע בעבורנו כדי לקבל אטמוספירה לא יציבה, ושלוחות של אותה מערכת מעל אזור הים השחור יחלפו מעל אזורנו מדי פעם תוך קירור האטמוספירה ופתיחת תנאים לעננות ממטירה שבוע הבא.


כבר ביום שבת, יתכן טפטוף-גשם נקודתי כתוצאה מהחרפת תנאי החוסר היציבות ואף קיים סיכוי נמוך לסופות רעמים בודדות, מרבית הארץ לא ייראו את הגשם אם הוא ירד בכלל.



בראשון צפוי מזג אוויר מורכב לחיזוי, כאשר האטמוספירה (בעקר השכבות העליונות) תמשיך להתקרר, יחד עם התחזקות הזרם סילון (רצועת רוחות חזקות ברום העליון) שיביא לחות במפלסים הבינוניים והגבוהים של האטמוספירה שיחד עם תנאי האי יציבות אותה לחות עשויה להתפתח מקומית לעננות ממטירה בעקר מחלקו השני של היום.


גם בראשון נראה כי אופי הגשמים יהיה "לא מסודר" ומאד מזכיר את "האכזבה" שהייתה בסוף שבוע האחרון ולכן גם אז, יתכן ומרבית אזורי הארץ לא ייראו טיפה אחת, חרף התנאים הקיימים לגשם מקומי ולסופות רעמים בנקודות שונות בארץ.


במהלך יום שני מסתמנת החרפה בתנאים ואולי פעילות שעשויה להיות יותר נחרבת, שוב גם כאן לא מדובר באירוע "מסודר" ופשוט לחיזוי אך כן התנאים נראים טובים יותר מאשר בשבת ובראשון.


ראוי לציין שזה הוא אופי מערכות הגשם בסתיו לרוב, שמתאפיינות בשונות אזורית במשקעים בין אזורים סמוכים וחוסר וודאות בעניין החיזוי.


בהמשך השבוע, שקע הרום מעל הים השחור יישאר סטטי וזה יביא טמפרטורות נמוכות יותר, כאלו שלא ראינו מאז האביב לאזורנו וככל הנראה גם אירועי גשם נוספים שייתכנו ויהיו משמעותיים יותר ממה שצפוי בתחילת השבוע.


בגלל הטווח הרחוק, עוד מוקדם לתת תחזית מדויקת והכל מונח על השולחן, גם תרחישים בהם רוב הארץ לא ייראו טיפה מול תרחישים של מערכות גשם מסודרות יותר עומדות על הפרק.


למזלנו הפעם התנאים לגשם יישארו כאן לזמן ממושך יחסית.







גרף אנסמבל של הטמפרטורות החזויות לירושלים בגובה 1,500 מטרים מעל פני הים.


הגרף האדום מייצג את החציון לשנים 2000-1981, שימו לב שבכל הימים הקרובים נהיה תחת מזג אוויר חם מהרגיל במידה ניכרת ומשבוע הבא נתקרר סוף סוף בחזרה לממוצעים (ואולי גם מטה מכך) עד להודעה חדשה.

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page