top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

שבוע הפכפך לפנינו

הקיץ מתחיל אט אט לגסוס, ועונת המעבר מתחילה להראות סימני תחיה השבוע עם מזג אוויר הפכפך שיתחיל כחם מאד בימים הקרובים וייגמר כנוח יחסית בסוף השבוע עם אפילו אולי מעט גשם.



הסיבה למזג אוויר החם יחסית אשר ישרור בימים הקרובים היא התבססות של רכס רום מעל אזורנו והיחלשות האפיק העונתי בקרקע.



כמובן שהקיץ עוד טרם נעלם לחלוטין ולכן גם בפרק החם הקרוב יגיע אוויר ימי לחופים ויגרום שם למזג אוויר הביל, אבל יחד עם זאת תופעה שמאפיינת את שלהי הקיץ-תחילת הסתיו בשעות אחר הצהריים בימים הקרובים תנשב רוח צפונית ערה ובנוסף, במהלך הלילות הקרובים תחול התייבשות גם במקומות מערביים יחסית.



הכבדה בחום תמשיך גם מחר (שני) ובשלישי עם עליה בלחות בחלקים המערביים, אך להבדיל מאירועי החום שליוו אותנו בחודש האחרון, האירוע הקרוב קצר מועד וכבר מיום רביעי תורגש הקלה בחום ומחמישי נכנס שוב לפרק זמן של טמפרטורות נוחות ביחס לעונה בהשראת אפיק רום שיגיע מצפון עם התחזקות האפיק העונתי בקרקע וזרימות רוח שיעברו דרך ארוכה מעל הים התיכון.


לכן, לקראת סוף השבוע הקרוב יתכן ונראה בדומה לימים האחרונים אפילו מעט גשם שירד בחלק מהמקומות בצפון ובמרכז.



שבוע הבא כיאה לעונת מעבר קשה לחיזוי כרגע, מכוון שכל אחד מן המודלים מזהה סינופטיקה שונה לחלוטין מעדכון לעדכון, לרוב בקיץ בטווח של אפילו יותר משבוע נראה יציבות בתרחישים ובמגמות בעוד בעונות מעבר יהיה קשה לזהות יציבות בתרחישים לטווח כזה.



צום קל וגמר חתימה טובה.



23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page