top of page

מערכת גשם משמעותית תגיע מחר

לאחר שהסתיו היה דל בגשמים, הגשם לא מפסיק לרדת, ולמעט חודש פברואר שגם הוא לא היה יבש במיוחד בחלק מהמקומות נמצאים ברצף של חודשים ברוכי גשם מדצמבר.


וגם הפעם, מסתמן שלמרות שחודש מאי לא מתאפיין בהרבה גשם (לרוב יורדים מ"מ בודדים באופן מקומי במהלך החודש) הוא יתווסף לרצף הנהדר של החודשים הגשומים השנה.




המהלך הסינופטי שיגרום לאירוע גשם זה, הוא השתלטות של רכס רום חזק מעל דרום מערב אירופה שהוביל למזג אוויר יציב ולגל חום משמעותי לראשונה השנה בחצי האי האיברי עם טמפרטורות שיגיעו בשיאן היום ומחר קרוב ל-36 מ"צ בדרום ספרד!


הרכס ההוא גורם לסטייה של זרמי הסילון (רצועת רוחות חזקות ברום העליון המגיעות למהירות של מעל ל-120 קמ"ש) והגעת אוויר קר במקביל ממרכז אירופה לבלקן ומשם אלינו.



אנומליית (סטייה מהממוצע) של גובה מפלס ב-500 מ"ב, הערכים באדום מציינים רכסי רום והכחולים אפיקים.


שימו לב לשינוי ברוחות ברום המסומנות בחצים וכיצד זה ישפיע עלינו מחר (שלישי).





תחזית ליומיים הקרובים:



מחר (שלישי) הבוקר ייפתח כמעונן יחסית בעננות בגובה בינוני אך עדין יישאר חמים יחסית ונוח, יתכן טפטוף-גשם קל.


לקראת צהריים תחול התגברות מהירה בגשמים עם הגעה של של הזרם סילון שאותה עננות צפויה לרכוב עליה (חזית חמה פעילה) ועקב התפרוסת הנרחבת של עננות זו היא תוריד גשמים בעקר בעוצמות קלות-בינוניות אך ברצף.


שימו לב כי הניתוח של המודלים מזהה תנאי אי יציבות גדולים, ולכן מקומית עננות זו צפויה אף להתפתח לכדי ענני סערה שיכולים לגרום מקומית לסופות רעמים וברקים, ברד ופרצי רוח חזקים ברחבי הארץ.


אחר הצהריים אותה עננות צפויה להתחיל לחלוף מאזורנו, אך מהר מאד לקראת הערב-לילה תגיע החזית הקרה ותגרום לשיא הגשם להגיע שילווה בסופות רעמים, ברקים, ברד ופרצי רוח חזקים בצפון ובמרכז.


שימו לב שאותו אפיק רום שיגיע אלינו מחר יבוא עם ערכים עמוקים וקרים במיוחד שמאימים יותר לחודש מרץ מאשר מאי ולכן יתכן מאד שבפרק זמן זה ענני סערה שיתפחו בחזית הקרה עשויים מקומית לגרום לאירועי משקעים חריגים לתקופה.


לפנות בוקר הגשמים ייחלשו אך עדין ירדו מדי פעם בצפון ובמרכז.




רביעי צפוי להיות קריר בעונה וסגרירי יחסית עם גשם מקומי בצפון ובמרכז עד הצהריים.





כמויות גשם החזויות:


מרחבית בצפון ובמרכז ככל הנראה נקבל כמויות משקעים של בין 20-5 מ"מ, מקומית עקב הפיתוח המשמעותי של ענני הסערה עשויות להניב כמויות משמעותיות יותר.


לאחרונה אירוע דומה בחודש מאי התרחש לפני שנתיים, אשר במהלכו כמויות גשם משמעותיות במיוחד מקומית בגליל המערבי ובאזור זיכרון יעקב ( מעל ל-70 מ"מ תוך שעות ספורות).



עקב הגשמים שצפויים בדרום בעקר בחזית החמה קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח!


בשל כמויות גשם גדולות שעשויות להצטבר תוך זמן קצר מענני סערה במיוחד קיים סיכוי נמוך להצפות בחוף!





המערכת מהיום (שני) באזור יוון ותורכיה


88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page