top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

גל חום לפנינו ואף אולי גם גשם

החל ממחר (יום ראשון) גל חום משמעותי ישרור באזורנו עד סוף השבוע.


סיבת היווצרות הגל חום היא כתוצאה מהצפנה של רמה הקיצית ברום מעל סעודיה (שהיא חלק מהרמות הסובטרופיות) למזרח מאיתנו.


הצפנה שלה תעודד התמוככות באזורנו (להסבר מה היא התמוככות, הקליקו כאן) היחלשות האפיק העונתי וזרימות רוח קצרות יותר מהים לחופים.


השילוב של כל הפרמטרים ביחד יגרום למזג אוויר חם מאד ושרבי בפנים הארץ, כאשר בשיא החום (שמסתמן שיהיה מחר וברביעי) הטמפרטורות יזנקו בהרים לבין 37-33 מעלות ובעמקים, בערבה ובאילת למעל 40 מעלות.


במקביל בחוף ובשפלה "ייהנו" מעליה בערכי הלחות כאשר בשיא החום הטמפרטורות תעמוד על בין 32-30 מעלות אך עם לחות יחסית של מעל 70% הטמפרטורה המורגשת תעמוד על בין 39-37 מעלות!



אירוע נוסף מעניין שיקרה השבוע היא הגעה של עננות בגובה בינוני לאזורנו, וזאת בשל שינוי רכיב כיוון הרוח ברום לדרומי, כך שלחויות מעננות מפותחת שנמצאת מעל ערב הסעודית יוכלו להגיע לארצנו עם הרוחות הללו.


ראוי לציין שבעקבות החום הרב בקיץ בלא מעט מן הימים מתקבלים ערכי אי יציבות משמעותיים מגובה 2,000 מטר בערך ומעלה, גובה אליו ההשפעה הימית הממתנת כבר לא מגיעה.


אך לרוב הדבר לא ילווה בלחות מספיקה, הפעם עם החום הרב ישנה לא מעט לחות שתגיע כך שמשני עד רביעי בשעות הצהריים יתכן והעננות הבינונית שתופיע תהיה אולי מספיק מפותחת כדי לטפטף ואף להמטיר נקודתית.


קיים סיכוי נמוך גם לסופות רעמים יחידות במזרח הארץ, אך רצוי לקחת את הצפי הזה בפרופורציות מכוון שגם אם הוא יתממש כמעט כל מי שנמצא בארץ לא יבחין בשום דבר שונה למעט החום.




בהשוואה לעבר, אף על פי שמזג אוויר חם במיוחד צפוי השבוע הוא לא צפוי להיות חריג במיוחד ולשבור שיאים מטאורולוגים לקיץ הישראלי אך ככל הנראה שיולי 2020 יסתיים כחודש חם ביחס לממוצע.



הגעת הלחויות ברום הבינוני מדרום




זיהוי של משקעים מהעננות הבינונית על פי חלק מהמודלים לחיזוי




סונדה חזויה לרמת הגולן לשלישי צהריים, שימו לב למפלים הלא יציבים מגובה 1000 מטר ומעלה לצד הגעת לחויות ברום הבינוני


34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page