top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

החורף מסרב לעזוב

גל הקור אשר פקד אותנו במהלך התקופה האחרונה, עדין שורר באזורנו. אספקת הקור מרוסיה לאזור הים השחור ותורכיה ממשיכה במלוא הכח וזה מה שיוביל אותנו להמשיך לקבל מאותה מסת אוויר קרה במיוחד "טעימות", גם במהלך השבוע הקרוב. אותו גל קור למעשה מתעצם כבר ברגעים אלה (שבת בערב) באזורנו עם החדרת אוויר קוטבי וקר במיוחד לשכבות הנמוכות של האטמוספירה. ערכי הקור שנכנסים לשכבות הנמוכות בעקר בצפון הארץ הם חריגים, אפילו לתקופת אמצע החורף אך בשל כיסוי של עננות בגובה בינוני ונמוך בעקר במרכז ובדרום, לא נראה התקררות לערכים שלא ראינו כמותם עוד השנה אך בהחלט לילה קר מאד צפוי לנו עם טמפרטורות של מעלות ספורות ברוב אזורי הארץ וקרוב ל-0 ואף מטה מכך בפסגות ההרים ובעמקי הצפון ולכן קיים חשש להצטברות קרה במקומות המועדים! אותה מאסת קור תמשיך לטייל באזורנו מחר (ראשון) אולם בהשראת אפיק ים סוף, ככל הנראה אותו אוויר קר בשכבות הנמוכות יגרד אותנו ממערב ואנחנו נושפע מאוויר "חם" יותר מדרום מזרח בעקר במרכז הארץ ובדרומה. בנוסף, עננות ממקור לחות טרופי תגיע ארצה והיא יכולה לטפטף ואף להמטיר בעקר מראשון בלילה ועד לשני בבוקר, גם כאן המודלים מאד מתקשים בחיזוי של האירוע משום שהמקור שלו מגיע מאזור אפריקה, אזור דל מיכשור מטאורולוגי ותצפיות. במידה והאוויר הקר בשכבות הנמוכות יוסיף להישאר מעלינו וירדו גשמים מאותה עננות בינונית, יתכן ונראה שלג קל באוויר בפסגות ההרים. כמובן מדובר בסיכויים נמוכים יחסית, מכוון שמרבית המודלים מראים את הסקטור החם של אפיק ים סוף שולט על הארץ, לפחות בדרום ובמרכז עם אוויר "חמים" יותר אשר מגיע לשכבות התחתונות של האטמוספרה. בנוסף בגלל פערי הטמפרטורות הגדולים בין הסקטור המאד קר ל"חם" של אפיק צפויות מחר משעות אחר הצהריים רוחות צפוניות חזקות שיגבירו את תחושת הצינון.


בשלישי תתארגן לה המערכת הגדולה של החודש ואולי גם אקורד הסיום של החורף ממערב, תחילה עם גשם מקומי באזור ההר ולאחר מכן, כנראה בליל שלישי או בבוקר רביעי לכל הפחות המערכת החורפית תגיע עם כמויות גשמים גדולות אשר יעזרו להשלים את פערי הגשמים העונתיים באזורים שחסר, טמפרטורות נמוכות מאד לתקופה שאף יחד עם תנאי הגשם עשויים לתת שלג בפסגות ההרים, לפחות בצפון רמת הגולן.


הדבר שנראה הכי מעניין במערכת הקרובה, היא משך הזמן שלה, עד ליום שישי ככל הנראה, כך שמשכה יעמוד על בין 4-3 ימים חורפיים.


לאחר מכן ישנה מגמה להתחממות הדרגתית לתוך שבוע הבא, ושם מסתמן שגל הקור הממושך שאנחנו חווים ייגמר ומרץ 2022 ירשם כאחד מחודשי מרץ הקרים ביותר שנמדדו כאן אם לא הקר ביותר.




הדרמת האוויר הקר מרוסיה לאזורנו

116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page