top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

מחר ינשבו סופות חול, בשבת הגשם יחזור

לאחר שהשרב שרר אתמול (רביעי) נשבר והיום חווינו מזג אוויר נוח, כבר מחר-שרב נוסף.


הפעם, השקע השרבי נע על קדמת שקע רום מנותק הגרם למזג אוויר גשום במרכז אירופה בימים האחרונים, דבר שגורם גם להפרשים חריפים בטמפרטורות בין חלקה החם של המערכת לקר ובכך גורמת לרוחות להיות חזקות עוד יותר ולעליית האוויר בפרט להיות מואצת (שגורמת להעמקת שקעים בקרקע).


בנוסף, השקע השרבי שיבוא מגובה בזרם סילון (רצועת רוחות ברום מעל 120 קמ"ש) שמעודד עירבוליות והעמקה של השקע.



כעת, החזית הקרה של השקע נמצאת במערב לוב ומעלה באזור אובך וסופות חול, אותו אבק כשהוא מורם מעלה ונתקל בגזרת רוח (שינוי משמעותי בעוצמת הרוח בגובה) הוא נע על הרוחות החזקות ברום ויגיע אלינו מחר בבוקר בתור אובך רום.



מה זה אובך רום?


כשמו הוא, מדובר באובך השורר בגבהים גבוהים יותר (לרוב בין 3,000-1,000 מטרים מעל פני הים) אך לא בקרקע וגורם לשמיים להראות לבנים.


במקביל, נתחיל להיות מושפעים מהחזית החמה של השקע השרבי עם עלייה בטמפרטורות וכיסוי של עננות בגובה רב ובינוני ויחד עם תנאי האי יציבות שישררו באטמוספרה יתכן ותתקלו בטפטוף-גשם קל מעננות זו וגם קיים סיכוי נמוך שיתפתחו תאי סערה בודדים באזור שיגרמו לרעמים עמומים להישמע.



בצהריים עננות זו תחלוף ונהיה מושפעים תחת הגזרה החמה של השקע, אז ימדדו את הטמפרטורות הגבוהות ביותר ביממה בדרום הארץ, עם קרוב ל-35 מעלות שימדדו בצפון הנגב.


בעקבות התקרבות השקע השרבי לאזורנו תחול גם התחזקות משמעותית ברוחות שיכולות להגיע למעל 60 קמ"ש בדרום הארץ!


השילוב של שיא החום עם הרוחות החזקות צפויות לעלות כמויות גדולות של אבק לדרום ממדבריות סיני והנגב ולגרום לאובך רב וסופות חול מקומיות לנשוב בדרום עם זיהום אוויר חמור.


לכל אלו שמפחדים ממראות "אפוקליפטים" דומים למה שהיו לפני חודש וחצי, נרגיע בכך שנציין כי אז הרוחות שנשבו היו חזקות יותר מאלו שחזויות מחר ופרק הזמן שהן נשבו בו היה ארוך יותר ממה שיתרחש מחר.


לכן, "הסיפור" מחר יהיה בעקר פרק זמן קצר של רוחות חזקות מאד והרבה אבק בדרום.


למרות זאת, כמו שצוין קודם מיקומו הדרומי יחסית של השקע יקנה זרימות צפוניות-צפון מערביות שעשויות להביא דווקא אוויר קריר ולח יותר מהים לחלקים המערביים של הארץ.



בשעות הלילה נתחיל להיות מושפעים מחלק הקר של הפעילות עם אוויר קר שיגיע מיוון בליווי אפיק רום מעל אזורנו.


שבת צפויה להיות דיי קרירה וסגרירית ביחס לסוף אפריל עם רוחות ערות וגשם שירד בעקר בהרי הצפון.




צפי לכמות החלקיקים באוויר של מודל skiron היווני המבוסס על ECWMF, שימו לב לניתוח של ריכוז האבק הרב הצפוי בדרום הארץ מחר בצהריים




תמונת לוויין מיום חמישי בערב, שימו לב לחזית האובך המורמת באזור לוב המסומנת בקו האדום




צפי לרוחות בקרקע מחר של מודל open skiron, המודל מזהה ערכים של מעל ל-60 קמ"ש בדרום הארץ!

47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page