top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

גל החום שובר שיאים במזרח התיכון

עודכן: 1 באוג׳ 2020

גל החום ששורר במזרח התיכון במהלך השבוע האחרון מכה בעוצמה ושובר שיאים במדינות השכנות לנו.


למרות זאת, אף על פי שעומסי החום היו משמעותית כבדים מהרגיל האירוע ששרר ברוב הארץ בשבוע האחרון לא חריג לקיץ (למעט רמת הגולן), ובמיוחד אם משווים אותו לאירועים בחודשי הקיץ של העשור האחרון וזאת עקב השפעה של האוויר הימי שמגיע אלינו וממתן את הטמפרטורה.



יום שלישי האחרון נמדדו בבגדאד, בירת עיראק כלא פחות מ-51.8 מעלות!!!! זו היא הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בעיר מתחילת המדידות!


שיא החום הקודם נשבר לא מזמן, לפני 5 שנים בסוף יולי 2015 (אז גם בישראל שרר גל חום קיצוני).


כתוצאה מהחום הרב רשת החשמל במדינה קרסה והפגנות רבות נגד הממשל על חוסר טיפול בחשמל ובשירותים בסיסיים נעשו במדינה.


שני מפגינים נורו למוות בעיראק על ידי כוחות הביטחון במהלך הפגנות אלו.



על שכינתנו מצפון, לבנון גם לא פסח מזג האוויר הקשה ובמורדות המערביים של הרי הלבנון הקרירים הגיעו ל-45.4 מעלות!!! שיא נוסף מתחילת המד ידות!


יחד עם משבר כלכלי קשה, החשמל מוזרם במדינה למשקי הבית רק כ-3 שעות ביממה דבר ההופך את גל החום במדינה לעוד יותר בלתי נסבל.



שכינה נוספת שלנו מצפון, סוריה רותחת יותר מתמיד כאשר בדמשק הגיעו ללא פחות מ-46 מעלות שיא חום חדש נוסף מתחילת המדידות!!


ראוי לציין שחרף עומסי החום הכבדים בארץ שנמדדו במהלך גל החום, הם לא מתקרבים לערכי אירועי החום הקיצוניים שהיו בקיץ הישראלי, פרט לאזור רמת הגולן אשר לשם לא הגיעה ההשפעה הממתנת של הים ולכן גם שם במקומות הגבוהים הטמפרטורות קפצו לערכים לא שכיחים.



גל החום נגרם עקב הצפנת הרמה הקיצית ברום ששוררת בדרך כלל מעל מרכז סעודיה למזרח מאיתנו ולכן באזור זה חלה התמוככות (שקיעת אוויר תוך התחממותו והתייבשותו) מואצת.



עקב שינוי במיקום הרמה הקיצית הרוח ברום נעשתה דרומית, דבר אשר נתן הגעה של לחות מהאוקיאנוס ההודי לאזורנו שהתעבתה לעננות בגובה בינוני (כלומר גובה של בין 6000-2500 מטרים מעל פני הים) , עם החום הרב עננות זו התפתחה מאד מעל אזור ירדן וסוריה ואף נצפו מספר ענני סערה באזור ושיטפונות באזורי המדבר, תופעה שמתאימה יותר לשרבים וחזיתות חמות בעונות מעבר ובטח שלא לאמצע הקיץ.


בישראל היו דיווחים על טפטופים במספר מקומות שונים בארץ.



ומה הצפי להמשך?.....



הרמה הקייצית צפויה לחזור למקומה הרגיל יחד עם התעמקות האפיק העונתי בקרקע כך שהאוויר שיגיע אלינו יעבור מסלול ארוך יותר מעל הים ולכן צפו להקלה במידות החום (למרות העליה בלחות שתהיה בהרים) ושבוע הבא סופסוף נחזור לערכים קיציים רגילים לעונה עד להודעה חדשה בינתיים.



אך בשאר העולם מזג האוויר לא נח לרגע וגל חום קיצוני צפוי להכות את מערב אירופה כבר מחר (שישי).



אנומליה (סטייה מהממוצע) של גובה מפלס 500 מ"ב, שימו לב כי הערכים המאד גבוהים באזורנו מעידים על הצפנת הרמה הקיצית באופן חריג


גשמים בירדן מעננות בינונית מפותחת


וכך אותה עננות נראתה מהלוויין



56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page