top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

גל חום חסר תקדים: כמעט 48 מעלות נמדדו בקנדה

גל חום מחניק וחסר תקדים במשכו מכה במערב קנדה ובארצות הברית.


בקולומביה הבריטית הטמפרטורה היומית הממוצעת לתקופה זו של השנה עומדת על 22 מעלות בקירוב, ביומיים האחרונים באף תחנה ברחבי המדינה הטמפרטורה לא צנחה אל מתחת ל-24 מעלות!


ביותר מ-60 תחנות מטאורולוגיות שונות לאורך מערב קנדה נשברו שיאי חום מוחלטים ובעיירה ליטון נמדדה היום טמפרטורה של 47.8 מעלות צלזיוס, שיא חום חדש לכלל קנדה!

שיא שנשבר לאחרונה רק אתמול באותה עיירה ולפני כן ביולי 1937.


משך גל החום גם הוא לא פחות מחריג ומשתרע על שבוע שלם, על פי השירות המטאורולוגי בקולומביה הבריטית (מדינה בקנדה) לרוב אירועי חום שבהם בממוצע הטמפרטורה מזנקת מעל ל-30 מעלות מתרחשים ימים אחדים שלאחריהם חלה התקררות משמעותית.


המערכות החזיתיות שאנו מושפעים מהן בעונות המעבר והחורף המתאפיינות בירידות ועליות בטמפרטורות ובשינויים דחופים מיום ליום במזג אוויר עוברות לקווי רוחב צפוניים יותר כמו קנדה ולכן גם אם נראה אירוע חום, משכו לא יהיה ארוך במיוחד.


הסיבה גם למשך וגם לטמפרטורות הקיצוניות היא הצפנה של אזור לחץ אוויר גבוה שלרוב משפיע על קווי הרוחב שלנו בתקופה זו של השנה וגורם למזג אוויר חם במיוחד ויבש לאורך זמן רב.


חוקרים משערים שעם האצת תהליך שינויי האקלים גלי חום מסוג זה בקנדה יתרבו בחודשי הקיץ.


מבדיקה, עולה כי במאה האחרונה הקיץ באזור קולומביה הבריטית התחמם בממוצע בין 1-1.5 מעלות.


נשמע מעט?....


נציין שזו רק הטמפרטורה הממוצעת, כך שכן היו ויהיו ימים קרירים, אך שכיחותם הולכת ויורדת ואיתם התרבות ימים במיוחד כמו אלו שהם עוברים עכשיו שמעלים את ערכי הטמפרטורות הממוצעות.



השפעת אזור הלחץ הגבוה על המזג האוויר באזור קנדה והסביבה, כך גם הדבר קורה אצלנו מדי קיץ.



מרכז ממוזג המציע לאנשים לישון בתוכו עקב החום הקיצוני, פורטלנד, אורגון.

151 צפיות0 תגובות
bottom of page