top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

סימנים להיחלשות הקיץ, גשמים מקומיים ייתכנו בסופ"ש ובשבוע הבא

סימנים ראשונים להיחלשות הקיץ ושובו של הסתיו :-)


לראשונה העונה גל קור שורר במזרח אירופה בשל הדרמה של אוויר פולארי הישר מהקטבים.

במהלך הימים הקרובים, אותה מערכת גדולה במזרח אירופה תשלח גרורות דרומה ותגרום לסופות גשם חזקות ראשונות בעונה להופיע בים התיכון.


אנחנו עוד נמצאים דרומה מדי כדי להיות מושפעים מאותן מערכות באופן ישיר, אולם באופן עקיף הדבר יבוא לידי ביטוי בהיחלשות הרמה הקיצית ברום, טמפרטורות נמוכות יחסית לעונה בעקר בהרים, ים גלי ואפילו גשמים מקומיים אשר עשויים להיות אפילו חזקים בסופ"ש הקרוב ובתחילת שבוע הבא.


נציין כי אף על פי שאנחנו לקראת תקופה נוחה יחסית, אנחנו עדין בקיץ וטמפרטורת הים גבוהה מאד (31 מעלות), כך שעדיין יוסיף להיות הביל וחם אם כי במידה פחותה למה שהורגלנו אליו במהלך החודשיים האחרונים ואותה טמפרטורת ים גבוהה, עשויה לעזור לעננות שתהיה בבקרים להיות מפותחת מספיק כדי להמטיר מקומית במהלך הבקרים של שישי-ראשון ואולי ימים נוספים במהלך שבוע הבא.




ומה בהמשך?....


נראה כי מזג האוויר הנוח באופן יחסי לתקופה יוסיף להישאר לאורך כל שבוע עם אפשרויות לקבלת אירוע גשם נוסף (הדבר עוד לא וודאי).


לאחר מכן בניגוד לקיץ, תרחישי המודלים לא נראים עקביים ומתחילים להתפצל להמון אפשרויות שונות מהמשך של מזג האוויר הנוח שצפוי בזמן הקרוב ועד לשרבים וגלים חום כיאה לתחילת עונת המעבר.


ראוי לציין כי הקיץ עוד טרם נגמר, אך ההיחלשות שלו תעשה יותר מורגשת מסוף השבוע.


לרוב השינוי הדרגתי ובדרך כלל בנקודה מסוימת בשבוע האחרון של ספטמבר עד השבוע הראשון של אוקטובר הקיץ נעלם לחלוטין סינופטית.




מפת משקעים של מודל ECWMF האירופי לימים הקרובים, שימו לב כי בשישי ובראשון ייתכנו מקומית גשמים קצרים שעשויים להיות חזקים בהשראת טמפרטורת מי הים התיכון "הרותח" והתקררות האטמוספירה ברום.




גרף אנסמבל לטמפרטורה בגובה 1,500 מטר בקירוב, ניתן לשים לב לירידה הניכרת בטמפרטורות הצפויה בסופ"ש הקרוב ובתחילת שבוע הבא, דבר אשר יתבטא גם בעליית גובה השכבה היציבה (אינוורסיה), תנאי זה יאפשר לפיתוח משמעותי יותר של עננות בעקר בבקרים.


לשבוע הבא, מרבית התרחישים אף על פי שמזהים התחממות קלה ממשיכים להראות טמפרטורות יחסית נוחות לתקופה ולאחר מכן, פיצול התרחישים גדול כדי לתת אינדיקציה על מה שצפוי לנו בהמשך החודש.



48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page