top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

האביב כאן: 2 שרבים לפנינו ואף גשם בסוף השבוע

עודכן: 22 באפר׳ 2020

עד כה חודש אפריל התאפיין במזג אוויר קריר מהממוצע עם אירוע של שרב משמעותי אחד בלבד.



הדבר כבר השתנה היום כתוצאה מחזית חמה של שקע שרבי שנמצא במצריים עם עליה ניכרת בטמפרטורות וככל הנראה, יהיה מדובר ביום החם ביותר שהיה לנו מאז אוקטובר עם טמפרטורות שיכולות להגיע אף ל 37-34 מ"צ בצפון הנגב ובבקעת הירדן.


בנוסף, החום שיהיה בשילוב עם הרוחות הדרומיות הערות עשויים לעודד עליית אבק ממדבריות סיני בעקר לדרום ולגרום לאובך, כנראה שהפעם מדובר באובך קל-בינוני בלבד.


בלילה של רביעי השקע השרבי יחלוף מעל ארצנו ולאחר מכן נהיה מושפעים מזרימות רוח קרירות מהים והשרב יישבר.




שימו לב שזו רק ההתחלה, שקע שרבי נוסף ועמוק יותר צפוי להתפתח מחר (רביעי) באזור תוניסיה עקב הגעה של קדמת שקע רום עמוק שכבר כעת "כלוא" באזור ספרד וגורם לשינויים גדולים בנתיב זרם הסילון (זרם סילון הוא כינוי לרצועת רוחות שעולות על מהירות של 120 קמ"ש).


אותו זרם סילון צפוי להאיץ את תהליך הערבוליות והעמקת השקע השרבי שיתקדם במהירות אלינו ויגיע כבר בשישי.


בינתיים המודלים מראים ערכים לא שגרתיים של עומק השקע (חלק מההרצות מודלים מראות עומק של 995 מ"ב בגובה פני הים מול חופי הארץ, לשם השוואה לחץ האוויר הממוצע לגובה פנים הים בבית דגן הוא 1012 מ"ב) ולכן גם חלק מהתרחישים מצביעים על שרב חם יותר מרביעי ורוחות חזקות יותר ומאידך, אולי גם אירוע אובך וסופות חול משמעותי לפני ההגעה של החזית הקרה.


יחד עם זאת, צפויה לשרור באזורנו עננות גבוהה ובינונית שיכולה אף להוריד טפטוף-גשם מקומי ואולי לגרום לסופות רעמים בודדות, בשל תנאי האי היציבות החריפים הצפויים בשישי.


לאחר מכן השרב צפוי להישבר בשישי בלילה ובמקביל אפיקיות מצפון המלווה בהתפתחות שקע קרקעי באזור קפריסין צפויה לפקוד אותנו בשבת ולכן גם צפוי גשם, בעקר בהרי הצפון.


הבעיה היא שבשל התקופה בה אנו נמצאים האפיקיות מתקשה להדרים אל קווי הרוחב שלנו ולכן יתכן כי לא יצא ממהלך הסינופטי ההוא הרבה משקעים (בדגש על דרום ומרכז הארץ), אך למרות זאת שמגיעים ערכי טמפרטורות נמוכות כאלו בסוף אפריל הדבר יכל לגרום להתפתחויות מקומיות מפתיעות בשל הקרקע החמה.




אנימציה לשבוע על הטמפרטורות החזויות לצד המצב הסינופטי בקרקע, ניתן לראות את שני השרבים הצפויים לנו מחר (רביעי) ובשישי ואת השבירות שלהם




המערכת העמוקה באזור איטליה שבקדמתה יתפתח השקע השרבי הבא, שימו לב לבינתיים לערכים הוורדים שנמצאים באזור לוב, זה אובך שהורם בקרקע על ידי השקע השרבי שיגיע מחר (רביעי) ועם הרוחות החזקות ברום האובך הזה יוסע לאזורנו בתור אובך רום ולא אובך קרקעי, כך שצפו מחר לשמיים "לבנבנים"




ניתוח של skiron (מודל יווני המבוסס על ECWMF) לאובך באחר הצהריים של יום שישי, הערכים הצבועים בוורוד מעל לאזורנו מראים כמויות משמעותיות של ריכוז אבק באוויר בדרום הארץ, הדבר עשוי להשתנות הרבה מאד עד אז בגלל הטווח הרחוק.

116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page