top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

מאי 2020 בעולם- החם ביותר מתחילת המדידות

הרגשתם חם החודש?...... לא טעיתם גם ברחבי העולם מאי 2020 שובר שיאי חום!


בממוצע עולמי הטמפרטורה הייתה גבוהה החודש ב-0.63 מעלות מעל הממוצע לשנים 2000-1981.


נשמע מעט?...... לחלוטין לא!


כדי להבין את המשמעות של המספר צריך להבין שאף על פי ההתחממות הגלובלית, כחלק מהתנהגות של מערכות סינופטיות תמיד יהיו אזורים שיהיו קרירים מהרגיל, לדוגמא: באוסטרליה, מזרח אירופה וצפון מזרח אמריקה הטמפרטורות החודש היו נמוכות מהממוצע בין 2-1 מעלות מתחת לממוצע, אך כשמשכללים את תוצאות אלו עם האזורים שהיו חמים מהרגיל ויש לא מעט כאלה ואפילו באופן חריג כמו סיביר, אלסקה ואנטארקטיקה ששם חודש מאי 2020 היה חם מהממוצע בלא פחות מ-10 מעלות! התוצאה היא שבממוצע עולמי היה חם מהרגיל ואף מאד.



וכן מזג אוויר קריר באופן יחסי עוד יוסיף לשרור במקומות שונים בעולם, אך המקומות "שייהנו" מכך יהיו פחותים יותר והקרירות לא תהיה חריפה כמו החום אשר ישרור במקומות החמים.


במקביל, חרף סגירת השמיים בעולם והסגר באזורים נרחבים בשל נגיף קורונה פליטת גזי החממה בעולם ממשיכה לשבור שיאים והחודש ריכוז גזי החממה הגיע לשיא 417.1 ppm, ריכוז כזה גבוה לפי מדענים לא היה במיליוני שנים האחרונות בכדור הארץ.



בישראל חודש מאי 2020 הסתיים כחם מהרגיל בעונה אך חודש זה לא נמנה מבין חודשי מאי החמים ביותר בארץ, כי למעט גל החום הקיצוני במשכו ששרר במשך 8 ימים ברצף, שאר ימי החודש היו קרירים מהממוצע ואף באופן בולט.


בנוסף גם חודש מאי 2020 הסתיים כגשום מאד ביחס לממוצע בדגש בפנים הארץ עם כמויות משמעותיות של גשם שנמדדו ב-3 פרקי זמן שונים, וכך מגיעה לסיומה עונת המשקעים 2020-2019 שהסתיימה כגשומה מאד בדומה לעונה אשתקד.



אירועים דחופים של חום, לצד אירועי גשם משמעותיים מהווים חלק משינויי האקלים בארץ.




הטמפרטורות במאי 2020 ביחס לממוצע על פי רנאליזות ECWMF, הצבעים האדומים מעידים על חודש חם מהרגיל והכחולים על קריר מהרגיל





ריכוז גזי החממה ב-4 השנים האחרונות




46 צפיות0 תגובות
bottom of page