top of page

מהפך במזג אוויר! לאחר הגשם שבוע הבא ישרור גל חום באזורנו

עודכן: 7 ביוני 2020

שבוע קריר וגשום מאד (ביחס לחודש מאי) עבר עלינו כאשר גם היום (שבת) נמדדו כמויות משמעותיות יחסית של גשם בתחנות הצפון.


השיא נמדד בצפון רמת הגולן בין 15-10 מ"מ מקומית ואף בתחנת הר הבנטל של אתר האינטרנט Weather2day נמדדו כ-25 מ"מ של גשם הבוקר.


כל הגשמים הללו מצטרפים לכמויות שנמדדו בשלישי ובחלק מהתחנות יוצא שהשבוע נמדדו בין 40-20 מ"מ של גשם!




מקווים שניצלתם את האווירה המרעננת בחוץ כי שבוע הבא יחול שינוי משמעותי מאד במזג אוויר, כאשר גל חום משמעותי, ממושך וראשון בעונה ישרור בארצנו.



סיבת היווצרות גל החום היא הצפנה מוקדמת ומשמעותית של הרמות הסובטרופיות לאזורנו שגורמות להתמוככות (שקיעת אוויר תוך כדי התחממותו והתייבשותו).



מחר (ראשון) יהיה עוד קריר יחסית לעונה ונוח, אך החל משלישי הטמפרטורות יזנקו ויהיה חם מהרגיל בעונה באופן ניכר עד להודעה חדשה.



שימו לב, שמסתמן כי אזור מישור החוף "יהנה" מטמפרטורות נוחות יחסית עקב "ההגנה" של הבריזה הימית אשר תביא אוויר קריר ולח מהים לאזור, וללא גורם סינופטי דומיננטי שיצליח להתגבר על הרוחות של הבריזה מצב זה יימשך לפחות בשלב הראשון של גל החום שבוע הבא.



כמו שצוין קודם, בינתיים אין צפי מתי הגל חום יסתיים והוא מלווה אותנו עד לסוף הטווח הראלי לחיזוי, אך ישנם כמה תרחישים של המודלים לחיזוי שמראים דווקא החרפה בתנאי החום לכדי ערכים חריגים בסוף שבוע הבא או בתחילת השבוע שאחרי.


אנו נמשיך ונעקוב.


אתם מוזמנים להמשיך ולעקוב אחר התחזית באתר.


צוות Weather Now





גרף אנסמבל של הטמפרטורה בגובה 1,500 מטר מעל פני הים החזויה לחיפה.


הגרף האדום מסמן את החציון הממוצע של הטמפרטורות לחודש מאי, היום ומחר (שבת וראשון) אנו נמצאים בערכים נמוכים ביחס לממוצע, אך מהר מאד משלישי אנו נכנסים לתקופה חמה מאד שבינתיים לא נראית לה סוף.




ומה הוא אנסמבל?.........


עקב היותם של המודלים לחיזוי מזג אוויר לא מדויקים מלכתחילה (כתוצאה מחוסר תצפיות, חוסר יכולות חישוב וכו'....) הם לא מסוגלים לתת הערכה מדויקת על האטמוספרה כבר מההתחלה.


לרוב בהתחלה לא נרגיש באמת בסטייה מהערכת של המודל, מכוון שמדובר בסטיות מאד קטנות מול מה שקורה בפועל, אך בגלל שהצפי שהמודל חוזה לעתיד הוא על סמך אותם נתונים, הסטייה הקטנה שהייתה בהערכה הראשונית של המודל תגדל בהדרגה כמו כדור שלג ותעשה גדולה יותר ככל שנתקדם בטווח.


באנסמבל במקרה של המודל שלפניכם (GFS המודל האמריקאי) ישנן כ-22 הרצות שונות שבכל אחת מהן יש שינוי בפרמטרים ההתחלתיים שהמודל מקבל על מנת להפיק מהם תחזית ולכן הפערים בין כל ההרצה והרצה יגדלו ככל שהזמן יעבור.


הפעם נראה שיש "הסכמה" רחבה וגורפת בין ההרצות השונות שהגל חום שבוע הבא יתממש ויהיה ממושך ולכן הסיכויים שהוא יקרה גבוהים במיוחד.




52 צפיות0 תגובות
bottom of page