top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

סוף שבוע שרבי וחם לפנינו, קיים חשש לשריפות!

אוקטובר 2020 ברובו מתאפיין במזג אוויר חם מהרגיל ואף באופן ניכר ואירוע שרב נוסף מסתמן שוב על הפרק.


השרב הפעם נוצר עקב השתלטות בקרקע של האפיק העונתי- אפיק ים סוף שצירו (הציר מסמל את "מרכז האפיק", שם יש את העקמומיות הכי גדולה וחיגה בכיוון הרוח) ינוע או ממערב אלינו- מעל הים התיכון או מעלינו.


לכן אוויר חם ויבש ממדבריות ערב צפוי לחדור אלינו כבר ביום חמישי הקרוב ולגרום למזג אוויר חם, שרבי ויבש ברוב הארץ למעט החוף הדרומי ולפרקים גם במרכזי.


שימו לב שאותה מערכת תגרום בעצם לאוויר קריר ולח יותר מהים התיכון להגיע למדינה השכינה שלנו, מצריים ולכן ייפתחו גם פערי טמפרטורות חריפים בנינו לבין מצריים שיעמדו לעתים אף מעל 10 מעלות.


הפרשי הטמפרטורה החריפים הללו יגררו גם הפרשים גדולים בלחץ האוויר ולכן מחמישי בעקר בלילות ובבקרים נחזור לקבל רוחות מזרחיות ערות בעקר בצפון הארץ, מתכון מצוין לגל שריפות נוסף!


במקביל במהלך הלילות בהשראת התמקמות שקע לילי מול חופי מרכז ודרום הארץ תהיה הסעה של אוויר קריר ולח מהים התיכון לצפון הנגב ולחוף ולכן מחמישי ולאורך הסופ"ש יתכן והבקרים עצמם יהיו מעוננים ואף מעורפלים בחוף המרכזי, הדרומי ובנגב.




היכן הגשם שהחזאים "הבטיחו"?...


בשל הגעת האוויר הקריר למצריים, צפיפות חלקיקי האוויר שם תהיה גבוהה יותר דבר שיגרור היווצרות של שקע רום מעל האזור שיעודד את האי יציבות באטמוספרה ולהיווצרות של ענני סערה דחופים במצריים ובים התיכון.


תחילה, המודלים לחיזוי הראו מעבר ישיר של אותו שקע רום מעל הארץ יחד עם תנאי אי יציבות חריפים, אך לצערנו מסתמנת סטייה של כמה מאות ק"מ בצפי של המודלים במיקום השקע (זה נחשב מעט מאד במונחים מטאורולוגים אך קריטי לתחזית).


בכל מקרה קדמת השקע תעבור בשבת\מוצ"ש הקרובים והשקע עצמו יחלוף קרוב או מעל ארצנו במהלך יום ראשון כאשר הוא יהיה רדוד יותר מהצפי של המודלים מהימים האחרונים.


אף על פי שמפות המשקעים לא מלאות צבע לאותם ימים, סינופטיקה כזו בדרך כלל לא עוברת בשקט מוחלט ובטח במהלך חודש אוקטובר ולכן, התפתחויות של עננות ממטירה במוצ"ש ובראשון בליווי סופות רעמים ברחבי הארץ, לא ניתנות לשלילה.


אך קודם לכן, מחר (רביעי) בדומה להיום תתכן עננות בינונית מפותחת בשעות הצהריים שתטפטף או תמטיר באופן נקודתי ואף קיים סיכוי לסופות רעמים בודדות וגם אולי אירועים נקודתיים נוספים בימים שאחרי.




צפי האנסמבל של מודל האמריקאי לחיזוי, שימו לב שלאחר ההקלה בחום שצפויה מחר התחממות ניכרת כבר מיום חמישי



עדין אין צפי לחזרה לטמפרטורות רגילות בעונה עד להודעה חדשה

51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page