top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

שיא אירוע הגשם בדרך, שלג ירד בפסגות ההרים

עודכן: 20 בינו׳ 2021

קצת פחות מלפני שבוע נפתחו ארובות השמיים וגשמים ירדו ומוסיפים לרדת במספר גלים, כאשר השיא יגיע בגל הנוכחי של הגשם שיהיה גם הקר ביותר עד כה לחורף זה.


הסיבה להגעת גל הקור והגשם הקרובים היא חדירת אוויר קר מאד מאזור יוון המלווה באי יציבות רבה ברום.



הבוקר (שלישי) החלו לרדת גשמים מרובים בצפון הארץ ואף שלג נערם בשכונות הגבוהות בכפר מג'דל שמס שנמצא למרגלות הר החרמון.


בצהריים הגשמים יתפשטו למרכז הארץ ומהערב יהיה גשום מצפון הנגב וצפונה.


במרכז ובדרום הנגב ירדו גשמים מקומיים מדי פעם.



במהלך הלילה הקרוב יחל לחדור האוויר הקר ושלגים צפויים לרדת בצפון רמת הגולן ובהר מירון ואולי להראות באוויר בהרים יותר נמוכים.




ברביעי בבוקר תחול התגברות נוספת בגשמים יחד עם הגעה של ציר אפיק ברום וגשמים ירדו בליווי סופות רעמים, ברקים וברד מצפון הנגב וצפונה ושלגים ירדו בהרי הצפון בעקר מעל 1000 מטר ויתכן גם בפסגות הרי המרכז.


שימו לב שלמרות שמגיע אוויר קר מיוון, ערכי הקור שהוא מביא בשכבות הנמוכות של האטמוספירה לא חריגות, אך בשכבות הגבוהות של האטמוספירה יגיע אוויר קר מאד ברום בהשראת האפיק אשר יגרום לתנאי אי יציבות אטמוספריים חריפים מחר ולהרבה משקעים.


במקרה של רצף משקעים ממושך כמו שצפוי להיות מחר יחד עם ענני סערה מרובים, זרמי אוויר קרים מתוך הענן ינשבו מטה ויקררו גם את השכבות הנמוכות וכתוצאה מכך שלג יערם גם מתחת לרום הקיפאון.


לכן, ככל הנראה נצפה לשלגים משמעותיים לזמן קצר בהר מירון וברמת הגולן מעל 1,000 מטר ואפילו לאפשרות להערמות קלה באזור צפת ובהרי הצפון מעל 850 מטרים.


בהרי המרכז, שם הרום במעט פחות קר נראה הערמות בפסגות בגבהים שמעל 1,000 מטרים ואפשרות להיערמות קלה וזמנית בפסגות מעל 950 מטר.


בירושלים נראה המון משקעי קרח כמו הברד הרך (גראופל) אשר אופייניים לטמפרטורות שבין 5-2 מעלות מעל האפס, אך שלג זה לא המקרה, אם כי בשל תנאי האי יציבות המוכבדים שצפויים להיות ורצף המשקעים המרשים לא נשלול אפשרות למטחי שלג קצרים נקיים באוויר בשכונות הגבוהות של העיר לזמן קצר (מדגישים שזה תרחיש הקיצון).


מהר מאד אפיק הרום יברח בשעות אחר הצהריים והאטמוספירה תתייצב והמערכת תיחלש במהירות ותפסק כבר בערב.


בלילה הרוח גם היא תיחלש יחד עם התנקות העננות והישארות של אוויר קר מאד באזורנו ולכן נצפה לאירוע כפור בפסגות ההרים והעמקים.



בחמישי ושישי הטמפרטורות יעלו אך עדין יישאר קר מהרגיל בעונה, בעקר בבקרים ובלילות אשר עדין יכולים לגרום להצטברות של שכבת כפור באזורים המועדים לכך.


בשבת נחזור לערכים רגילים בעונה אך עם רוחות מזרחיות ערות בצפון הארץ שיגבירו את עומס הקור.


בהמשך צפויה התחממות נוספת לקראת פרק עם טמפרטורות גבוהות במעט מהרגיל ויבש, אם כי הוא לא צפוי להיות קיצוני כמו זה שעברנו עד לפני שבוע.


לקראת סוף החודש, יש סימנים לשובו של הגשם יחד עם התקררות.




תמונת לוויין מהדקות האחרונות, שימו לב לצבעים האדומים-סגולים המייצגים אוויר קר מאד שמתארגן באזור יוון ויגיע אלינו בלילה הקרוב

193 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page