top of page
  • תמונת הסופר/תWeather Now

שיטפונות ראשונים לעונה בנחלי הדרום?.....

עודכן: 20 באוק׳ 2022

החל מאתמול לחות רבה מוסעת לאזורנו בשכבות הגבוהות של האטמוספירה בעקר לדרום הארץ שמקורה מהאזורים הטרופים באפריקה.


הסיבה להסעת הלחות היא חיגה ברוחות זרם הסילון לכיוון דרומי (זרם הסילון הוא רצועה של רוחות חזקות מאד ברום העליון הנגרמות מסיבוב כדור הארץ).


שימו לב שציר הסילון ("מרכז זרם הסילון" היכן שהרוחות הן הכי חזקות וישנה התכנסות אוויר) עומד לעבור מעל אזורנו החל מהערב, חלק מהמודלים סבורים שהוא יעבור באזור הדרום ואף יש כאלה שמעבירים אותו מאות ק"מ צפונה משם, מעל אזור ירושלים.


אותו מעבר של ציר הסילון יביא לפיתוח של עננות בינונית ממטירה, לרוב אירועים מסוג זה מסתיימים בטפטופים או גשמים קלים רציפים בשל היובש היחסי בקרקע ותנועת העננים המהירה , אך לא מן הנמנע שאותם גשמים ילוו עם סופות רעמים וברקים ואף ברד לרגעים זמניים בלבד ועל כן ברוב המקומות ככל הראה כמות המשקעים לא תהיה גבוהה למעט אולי מספר נקודות בודדות.

בשל חוסר מדידות המגיעים למודלים מאזור אפריקה, מקור הלחות של העננות המוסעת אלינו, האנליזות של המודלים לוקות בחסר ולכן לא מן הנמנע שיכולה להיות סטייה גדולה בתחזית אך כאמור, ציר הסילון ככל הנראה יעבור באזור כל שהוא בין ירושלים לאילת.


בשישי בבוקר, יתכן שעוד בדרום הארץ ימשיכו להינות מטפטוף-גשם קל רציף שיפסק במהרה עוד לפני הצהריים.


ומה בהמשך?...


האטמוספירה ממשיכה להיות לא יציבה באזורנו וגשמים ברמה המקומית בהחלט יתכנו בימים הקרובים, יתכן שבראשון או בשני נקבל אירוע גשם משמעותי יותר בהשראת שקע רום שמתפתח במצרים וינוע לכיווננו.





34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page