top of page

שרב ראשון לאביב צפוי להגיע ברביעי

חודש מרץ הגיע, שעות השמש מתארכות, זווית פגיעה השמש גדלה ומדבריות צפון אפריקה מתחילות להתחמם.


ראוי לציין, כי עד כה, השבוע הראשון של החודש התאפיין במזג אוויר קר יחסית לעונה וסגרירי, מגמה זו תשבר השבוע עם מזג אוויר האופייני לאביב עם שינויים גדולים במזג אוויר מיום ליום.


הסיבה לכך היא היווצרות מערכת חזיתית אשר מאפיינת את העונה ובדרכה אלינו, השקע השרבי.


השקע השרבי נוצר בדרך כלל משילוב של הדרמת זרם הסילון (רצועת רוחות מאד חזקות ברום העליון) להרי האטלס שמגבירים את ערכי הערבוליות במורדות הרכס והתחממות העונתית של יבשת אפריקה שגורמת ללחץ האוויר לרדת.


דרך זרם הסילון השקע שרבי נע מזרחה לאזורנו, ומכיל בתוך הסקטור והחזית החמה שלו אוויר חם ויבש ממדבריות אפריקה ומנגד אוויר קריר ולח יותר מהים התיכון בגזרה והחזית הקרה שלו.


השינויים בין החלק החם והקר של השקע מקנים מזג אוויר תנודתי ולא יציב בעונת האביב עם שינויים ניכרים מיום ליום וזאת מול השרבים בעונת הסתיו שממושכים ויציבים יותר.



התחזית:


השקע שרבי נמצא כעת באזור אלג'יריה, בעוד שאנחנו נהנה גם מחר (שני) מרוחות מערביות שיוסיפו להביא אוויר קריר ולח מהים התיכון ועננות, יתכן אפילו שאותה עננות תצליח לטפטף קלות בצפון הארץ.


בהמשך, כבר בשלישי תחול התחממות ניכרת ונהיה תחת השפעת החזית החמה של השקע השרבי עם רוחות דרומיות שיביאו אוויר חם ויבש ממדבריות הסהרה וחצי האי ערב.


שימו לב שהחזית תלווה בעקר משעות אחר הצהריים בכמות נכבדת של עננות בגובה בינוני (אלטואים) אותם עננים בשל הגובה שלהם נראים יפה במיוחד בזמן שקיעות.


רביעי יום חם מאד (ביחס לממוצע) עם טמפרטורות שיגיעו ל 25-22 מעלות בהרים, 28-25 מעלות בשפלה ובעמקים ולמעל 30 בצפון הנגב ובערבה.


בשל הבריזה הימית ברצועת החוף, הטמפרטורות לא יהיו גבוהות במיוחד ושם כבר בשעות הצהריים שבירת השרב תחול עם כניסה של אוויר קריר ולח מהים.


בנוסף, השמיים יראו בגוון אפור-צהוב וזאת בשל אובך רום שיכנס ממצריים אלינו.


בלילה ייכנס אוויר קריר ולח לשאר הארץ והשרב יישבר.


בחמישי צפויה צניחה משמעותית בטמפרטורות שאף ייתכן ויגיעו לערכים "חורפיים", ובחמישי או בשישי יתכן פרק גשם קצר ושלג בחרמון.




ומה בהמשך?....


בשבת מסתמנת התחממות ניכרת לקראת שרב נוסף בתחילת שבוע הבא.



59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page